Život vo FinGO.sk

Život vo FinGO.sk: K úspechu vo finančnom biznise nevedie žiadna skratka

Štefan Rupčík spolu so svojimi partnermi Marekom Pecárom a Jozefom Zaťkom úspešne podnikajú vo finančnom sprostredkovaní už niekoľko rokov. Zhodne tvrdia, že k úspechu vo finančnom biznise nevedie žiadna skratka. Na to, aby sa človek v tomto biznise presadil, musí sa neustále vzdelávať a poctivo a trpezlivo budovať svoju klientsku základňu. V rozhovore nám prezradili, ako sa za tie roky zmenila finančná gramotnosť Slovákov aj to, ako hodnotia spoluprácu s FinGO.sk.

Ako vy vnímate fakt, že finančné sprostredkovanie má stále nálepku akéhosi zbytočného medzičlánku medzi klientom a finančnou inštitúciou?

Rupčík: Stáva sa, že sa s takýmto názorom stretnem. Ale je to len jedna skupina klientov, ktorí sú málo informovaní a nevedia, v čom sú skutočné výhody sprostredkovateľa. Navyše, títo klienti si zvyčajne neurobia úsudok z vlastnej skúsenosti, ale počujú to len od svojich známych alebo kamarátov a na základe toho si urobia názor. A to je chyba. Takže áno, môže byť, že takúto nálepku to má, ale podľa mňa to je iba zo slabej informovanosti. 

Pecár: Alebo od človeka, ktorý si myslí, že si sám vybaví všetko najlepšie. Lebo sú aj takí klienti. Otázka je, či im to za to stojí a či si v konečnom dôsledku dokážu vybaviť produkt za najvýhodnejších podmienok. Zoberte si len koľko je na našom trhu bánk. A každá z nich niečo ponúka. Do reklamy v televízii dá každý len to pozitívne. Tie všelijaké výluky, chytáky, to tam neuvidíte. A nedozviete sa to často ani na pobočke. Klient sa práve na tomto môže popáliť a potom sám zistí, že ten „medzičlánok“ má zmysel.  

Rupčík: Ale naši klienti, ktorých máme, takéto „fámy“ už neriešia. Náš vzťah s klientmi staviame na dôvere a na otvorenom a férovom prístupe. Vďaka tomu sa na nás obracajú opakovane a staráme sa o ich financie komplexne. Pre mnohých riešime okrem hypotéky aj povinné zmluvné či havarijné poistenie, ale aj ďalšie aspekty finančného plánovania. 

V čom klienti vnímajú vašu najväčšiu pridanú hodnotu? 

Pecár: Myslím, že je to práve v tom, že im ušetríme veľa času, energie aj dní dovolenky, ktoré by museli obetovať, ak by chceli mať finančné záležitosti kvalitne poriešené. 

Rupčík: A druhá vec, u nás nájdu klienti pod jednou strechou všetky inštitúcie. Keď dnes prídete do jednej inštitúcie, bude sa vás tá banka alebo poisťovňa snažiť presvedčiť, že oni sú najlepší. Lebo to je ich úloha. Ale nemusí to byť vždy tak. Pre jedného klienta môže byť lepšia červená banka, pre iného zelená, pre ďalšieho zase modrá. A my to našim klientom povieme úplne na rovinu. My nemáme najmenší dôvod nejakým spôsobom presadzovať konkrétnu spoločnosť. Nemáme žiadne plány, ktoré musíme splniť a nikto nás nekontroluje. Pre nás je priorita sprostredkovať klientovi taký produkt, ktorý je pre neho v danej situácii najvýhodnejší. 

Stretávate sa aj s klientmi, ktorí sa pustia do vybavovania hypotéky na vlastnú päsť, ale neuspejú? Viete pomôcť aj takýmto klientom? 

Rupčík: Častejšie sa na nás obracajú klienti hneď na začiatku celého procesu vybavovania hypotéky a tak je to samozrejme aj najlepšie. Ale sú aj takí, čo sa pustia do vybavovania hypotéky sami, ale stratia sa v tom. A keď si nevedia rady, prídu za nami, aby sme im pomohli. 

Pecár: Niektorí klienti sú doslova zúfalí. Mnohí by možno aj mohli získať úver, ale boli v jednej banke a tam im povedali, že im to nevychádza, tak už si myslia, že nedostanú úver nikde. Ale to, že jedna banka nevyšla, ešte neznamená, že klient nemôže dostať úver v inej banke. Takíto klienti sú potom spravidla veľmi vďační, ak im hypotéku pomôžeme získať.  

Pôsobíte vo finančnom sprostredkovaní už niekoľko rokov. Sú dnes klienti iní ako boli pred desiatimi rokmi?  

Zaťko: Určite. Klienti sú dnes omnoho otvorenejší spolupráci s finančným sprostredkovateľom. Vo finančníctve pôsobím osem rokov. Netvrdím, že predtým bolo ťažké dostať sa ku klientovi. Ale dnes si ľudia uvedomujú, že funguje niečo lepšie. Uvedomujú si, že táto práca má zmysel a vďaka tomu sú omnoho otvorenejší spolupráci s nami.   

Pecár: A zároveň pohodlnejší. Uvedomujú si, že získať hypotéku je časovo aj administratívne náročný proces a preto sa radšej spoľahnú na odborníka. 

Rupčík: A určite sú skúsenejší. Menej veria reklamám a článkom na internete a informácie si preverujú. Vo všeobecnosti sú ľudia dnes o dosť rozumnejší a skúsenejší v oblasti financií ako boli pred desiatimi rokmi. 

Pôsobíte pod hlavičkou FinGO.sk, ktoré prostredníctvom unikátnej platformy transformuje on-line požiadavky klientov do reálnych obchodných príležitostí. Vidíte to aj v skutočnom náraste produkcie? 

Rupčík: Jednoznačne. Predovšetkým naši mladší kolegovia nedosiahli v iných spoločnostiach to, čo dosahujú tu. „Trhovisko“ nám neustále zabezpečuje prísun nových príležitosti z online prostredia. Samozrejme, stáva sa, že niektorí klienti si to v čase rozmyslia alebo sa boja, že za naše služby budú platiť. Ale je to veľká pomoc.  

S FinGO.sk spolupracujete od úplného začiatku, onedlho to budú dva roky. Ako hodnotíte túto spoluprácu? 

Pecár: Prirodzene, na začiatku sme mali určité obavy. Stavalo sa to na vízii a osobných prísľuboch. Ale dnes ani jeden z nás neľutuje, že sme do toho išli. To, čo nám FinGO sľúbilo, vždy do bodky splnilo.  

Rupčík: FinGO je iné v mnohých smeroch. Vo FinGO sa všetko dá a naše požiadavky sa riešia prioritne. Nikde sa to neposúva. Viem to porovnať aj s vedením iných spoločností. Druhá vec je, že vo FinGO neberú sprostredkovateľov ako kusy, ale ako obchodných partnerov, a to do slova a do písmena. Iné spoločnosti sa hrajú na to, že u nás si vytvoríte vlastnú firmu a budete pánmi sami sebe, ale opak je pravdou. Vo FinGO to funguje naozaj. 

Zaťko: FinGO je otvorené novým myšlienkam, novým nápadom a preto je také inovatívne. A stále napreduje. To, čo FinGO dokázalo za rok, to iné spoločnosti nedokázali za celú existenciu. 

Štefan Rupčík, Marek Pecár a Jozef Zaťko vedú v rámci FinGO.sk svoj vlastný tím sprostredkovateľov v Trnave a okolí pod značkou CreeX. Klientom poskytujú komplexné služby v oblasti finančného sprostredkovania – či už ide o úvery, životné poistenie, investície, poistenie auta, majetku alebo financovanie podnikania. 

Chcete využiť služby našich sprostredkovateľov z FinGO.sk? Jednoducho nám nechajte svoje kontaktné údaje cez formulár napríklad na našej stránke alebo zavolajte k nám na kontaktné centrum  0800 60 10 60. Naši sprostredkovatelia pôsobia na celom Slovensku a komplexne sa postarajú o vaše financie.

Ľuboslava Šillerová

Po masmediálnych štúdiách pracovala 8 rokov ako redaktorka v celoslovenských denníkoch. Neskôr z novinárčiny presedlala do oblasti public relations, ktorej sa venuje od roku 2014. Vo FinGO.sk pôsobí od roku 2019 ako PR manažérka. Po práci najradšej oddychuje s rodinou v prírode či na bicykli, rada zájde aj na koncert, do divadla alebo do kina.

Share
Autor:
Ľuboslava Šillerová

Najnovšie články

5 rád o poistení v zime: Pozor na prasknuté potrubia, zosuvy snehu či šmykľavé chodníky

Mráz, sneh či víchrica vedia napáchať nemalé škody. Prasknuté potrubia, pády na šmykľavých chodníkoch, ale…

Pred % dňami

Kedy prezuť zimné pneumatiky v roku 2024?

Blíži sa zima a prezúvanie zimných pneumatík sa opäť stáva aktuálnou témou. V tomto článku…

Pred % dňami

7 krokov, čo robiť pri poškodení či krádeži náhrobného kameňa

Blíži sa Sviatok všetkých svätých, kedy si uctíme pamiatku našich blízkych zosnulých. Pri zapálení sviečky…

Pred % dňami

Vo Fingu sa cítim byť sám sebou. Nie ako nedocenený finančák nahodený v saku

Pohoda, sloboda a dobrá energia. Tými to slovami opisuje FinGO.sk maklér Martin Varga z Galanty.…

Pred % dňami

10 najčastejších mýtov o investovaní

Ľudia, ktorí držia svoje úspory pod vankúšom alebo na bežnom účte uvádzajú mnoho dôvodov, prečo…

Pred % dňami

Zmena zdravotnej poisťovne: Ako postupovať v roku 2024

Rôzne benefity, príspevky a zľavy obvykle patria k hlavným dôvodom, ktoré ľudí motivujú k zmene…

Pred % dňami